söndag 28 augusti 2011

Dag 8 utan cig!

Hittade en fin liten dikt idag!
Vet inte vem som skrivit den tyvärr annars hade en länk varit på plats...
På med stråkarna och tänd lite ljus och läs den här....
Var försiktig när det knackar på beroendets dörr,
han kallar sej en polare från förr.

Han kan komma när du är nere och kanske gråter,
han vill att ni går vidare, glömmer och förlåter.

Han dyker upp som en skugga när du inte är beredd,
han är feg och slår till när du är ledsen och rädd.

Han säger sug på mej, minns hur gott jag kunde smaka,
du kommer att må mycket bättre om du tar mej tillbaka.

Gå inte i fällan, regla dörren med skjuttillhållarlås,
han suger livet ur dej om ni åter börjar umgås.

Herr Nikotin, han kan komma från öst eller väst.
Herr Nikotin, en fiende värre än digerdöd och pest.
Har lagt in en ticker som visar vad jag borde ha sparat i kronor varje dag jag inte köper cig. Sen kanske det faktiskt inte är så att dom pengarna finns där... :D

2 kommentarer:

  1. En helt sann dikt, för det är så det är. Inte släppa in gamla dåliga ovanor igen, då är man fast. Detsamma gäller med mat(o)vanor.
    Men du gör rätt som prioriterar att bli nikotinfri, man kan inte sluta med allt samtidigt, det är tufft nog ändå.

    SvaraRadera
  2. Förresten, jag svär, men vissa saker skriver jag inte i bloggen. Försöker ju få mina läsare att tro att jag är en trevlig prick.;-)

    SvaraRadera