måndag 29 augusti 2011

Dag 9 utan cig!

Idag har det varit många utmaningar och många gånger som jag rent ut sagt hade behövt ett bloss!!!

  • Läkarbesök och långa väntetider
  • Fika på stan
  • Shopping (beslutsångest fram och tillbaka)
  • Superbilligt pris på något jag verkligen, verkligen behöver (Från 700:- till 200:-)
Alla dom här tillfällena var det väldigt nära att jag rökte!!
Hade dessutom rökare med mig så jag hade kunnat sno åt mig ett bloss när som helst under dagen!!
Känns jätteskönt nu att jag inte gjort det förstås, men ibland är det sjukt drygt och då undrar man ju hur länge det kommer att vara så här... Kommer jag fortfarande om 15 år känna mig röksugen?? Vet inte om jag har karaktären att faktiskt motstå sååååååååå länge och sååååååååå ofta.... Gör mig lite orolig förstås!! Men samtidigt så finns ju inget alternativ! :D
Kan i alla fall säga att jag shoppat upp mer pengar än jag sparat på att sluta röka idag :)

1 kommentar:

  1. Bravo! Men du, ta en dag i taget, inte tänka 15 år framåt.
    Suget kommer att bli mindre, och antagligen kommer du bli som jag och fnysa ogillande åt folk som röker i busskuren eller står precis utanför ingången till köpcentra. Och tänk vad mycket annat onödigt du kan shoppa istället för giftpinnar.

    SvaraRadera